Tüdőgyulladás: rajtunk is múlhat, hogyan gyógyulunk

Prospan® – a borostyánlevél erejével

Veszélyes és sokarcú betegség, amely életveszélyes állapotot is előidézhet és komoly szövődményekkel járhat – a tüdőgyulladást nem szabad félvállról venni! A gyógyulásban fontos szerepet kaphat a hörgők öntisztuló képességének támogatása.

A tüdőgyulladás vagy pneumónia hátterében többnyire baktérium- vagy vírusfertőzés áll, de kialakulhat egyéb paraziták, belélegzett gőzök, gázok, valamint légzőrendszerbe került idegentest  miatt is.

A fertőzés leginkább az újszülötteket, a krónikus betegeket, az időseket, a gyengébb immunrendszerrel élőket fenyegeti. Felismerése nem mindig egyszerű – sokszor összetévesztik a náthával vagy az influenzával.

Jellegzetes tünetek

A tüdőgyulladás a tüdőszövet gyulladása, de a tüdőszöveten kívül érintettek lehetnek a hörgők és a hörgők körüli szövetek is. Egyaránt jelentkezhet akut vagy idült lefolyású kórképként.

A vírusos tüdőgyulladást jellemzően száraz köhögés, fejfájás, láz, izomfájdalom, fáradtságérzés, légszomj kíséri; nem ritka a bakteriális felülfertőződés és az ebből adódó másodlagos bakteriális tüdőgyulladás sem.

A bakteriális tüdőgyulladás általános tünetei közé tartozik a hidegrázás, a magas láz, az izzadás, a légszomj, a mellkasi fájdalom, valamint a köhögés váladékos köpet ürítésével.

A pontos diagnózist tüdőgyógyász állíthatja fel, röntgen- és laborvizsgálatra is szükség lehet. A kezelésmód a diagnózistól függ.

Szövődményként, melynek megelőzésére feltétlenül törekedni kell, mellhártyagyulladás vagy tüdőtályog is kialakulhat.

A gyógyulás útján

Tüdőgyulladás esetén – az egyéb, orvos által előírt terápia mellett – általában elengedhetetlen a gyógyszeres, illetve hűtőfürdővel végzett lázcsillapítás, valamint a bő folyadékfogyasztás.

A tünetek enyhítéséhez, a légzési nehézségek csökkentéséhez, a súlyosabb következmények megelőzéséhez érdemes természetes alapanyagú, jól bevált készítmény is. Ilyen

a borostyánkivonatot tartalmazó Prospan® szirup és csepp.

Ez a magas szintű technológia alkalmazásával előállított, megbízható és biztonságos növényi eredetű gyógyszer

• csökkenti a gyulladást,
  • köptető hatású,
  • elősegíti a letapadt nyák felszakadását és kiürülését,

támogatja a hörgők öntisztuló képességének visszaállítását,

ami a tüdőgyulladás terápiájában kulcskérdés lehet.

Már 2 éves kortól adható,* és mivel cukrot nem tartalmaz, cukorbetegek is alkalmazhatják. A Prospan® borostyánlevél száraz kivonatát tartalmazó, vény nélkül kapható gyógyszer –

A KOCKÁZATOKRÓL ÉS MELLÉKHATÁSOKRÓL

OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT, VAGY KÉRDEZZE MEG