Segítség a gégegyulladás gyógyításához

Prospan® – a borostyánlevél erejével

Általában nem önállóan, hanem más felső légúti hurutokkal együtt jelentkező betegség, amely átmenetileg, akut formában bárkinél előfordulhat. Egyeseknél krónikussá is válhat. A gégegyulladás kezelése a zavartalan kommunikáció visszaállítása és a napi teendők megfelelő ellátása érdekében is elengedhetetlen.

Az akut gégegyulladást többnyire vírusfertőzés okozza, ritkábban bakteriális fertőzés miatt következik be, vagy allergia váltja ki.

A krónikus gégegyulladás hosszasan elkíséri a beteget; kialakulásában szerepet játszhat a dohányzás, a szennyezett levegő, a munkahelyi légúti ártalom. A hangképző szervek túlerőltetése is előidézheti, így gyakori pedagógusbetegség.

Hallgatásra ítélve

Az akut gégegyulladás roppant kellemetlen: rekedtséggel és köhögési ingerrel, gégetájéki fájdalommal, nyelési nehezítettséggel, ritkán hőemelkedéssel vagy lázzal jár. Erősen gátolhatja a mindennapi teendők ellátását, akár a munkahelyi feladatok elvégzését is, hiszen a rekedtség esetenként a teljes beszédképtelenségig terjedhet.

A krónikus gégegyulladás tüneteit, az enyhe rekedtséget, hangváltozást, a száraz köhécselést, a gombócérzést, kaparó érzést, az enyhe torokfájást talán valamivel könnyebb elviselni, de ezt a betegséget sem tanácsos elhanyagolni.

A diagnózist általában fül-orr-gégész szakorvos állítja fel, gégetükrözéses vizsgálat alkalmazásával.

Találjuk meg ismét a saját hangunkat!

A gégegyulladás kezelésmódja a kiváltó októl függ.

Ha vírusfertőzés áll a háttérben, a gégét pihentetni, a hangot kímélni kell, és érdemes kerülni a gyulladt gégét irritáló fűszeres ételek és szénsavas italok fogyasztását. Ajánlatos az immunrendszer erősítése. Bakteriális fertőzésnél jellemzően antibiotikumokkal, gyulladáscsökkentőkkel gyógyítható a beteg.

Súlyos duzzanat, nehézlégzés, gyorsan romló tünetek esetén a fulladás veszélye miatt kórházi kezelés is szükségessé válhat.

Lehetőség szerint kerülni kell a légutat irritáló anyagokkal szennyezett levegőjű helyeket, allergiás ok esetén az allergéneket, továbbá erősen javasolt a dohányzás mellőzése. Hasznosnak bizonyulhat a levegő páratartalmának növelése, a köhögéscsillapító tea, cukorka fogyasztása.

Nagy segítséget nyújthatnak az olyan természetes alapanyagú, bevált készítmények is, mint

a borostyánkivonatot tartalmazó Prospan® szirup és csepp.

Ez a magas szintű technológia alkalmazásával előállított, megbízható és biztonságos növényi eredetű gyógyszer

• csökkenti a gyulladást,
  • köptető hatású,
  • elősegíti a letapadt nyák felszakadását és kiürülését,

hozzájárulhat a gégegyulladás sikeres, hatékony kezeléséhez.

Már 2 éves kortól adható,* és mivel cukrot nem tartalmaz, cukorbetegek is alkalmazhatják. A Prospan® borostyánlevél száraz kivonatát tartalmazó, vény nélkül kapható gyógyszer –

A KOCKÁZATOKRÓL ÉS MELLÉKHATÁSOKRÓL

OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT, VAGY KÉRDEZZE MEG