Fejfájás

Így segíthet a fejfájás megelőzésében a helyes étrend

A fejfájás megelőzésében az étrend is nagyon fontos szerepet játszhat.

Annál, aki tudja, milyen ételekre érzékeny, könnyen kiküszöbölhető az azok miatt jelentkező fejfájás. Aki ezzel nincs tisztában, annak érdemes végiggondolnia, hogy a fejfájást megelőző 1-2 napban mit fogyasztott. Így hamar rá fog jönni, mi okozhatja a bajt. Ez egyénileg nagyon eltérő lehet, de általában nem ajánlhatók a zsíros, nehezen emészthető, erősen fűszerezett fogások.

Fejfájás

A fejfájás világszerte a leggyakoribb panaszok egyike – éppúgy érintheti a nőket, mint a férfiakat, de akár már gyermekkorban is jelentkezhet. Okai rendkívül szerteágazóak, az öröklött hajlamtól a legkülönfélébb szervi problémákon át a rohanó, stresszes életmódig nagyon sokféle tényező játszhat közre kialakulásában.
Önálló körképként, de más egészségügyi problémák kísérőtüneteként is megjelenhet, az utóbbi esetben természetesen az alapbetegség kezelése is elengedhetetlen.
Mit érdemes tudni a fejfájásról? Hogyan csillapíthatjuk? Mire figyeljünk, ha fejfájáscsillapítót szedünk? Mikor ajánlott orvoshoz fordulni a fejfájás miatt? Milyen jellegzetes típusai léteznek és hogyan kezelhetők? Meg lehet-e előzni?
Oldalunkon ezekre a kérdésekre adunk válaszokat azzal a szándékkal, hogy ki-ki megtalálhassa köztük azt, amire épp neki van szüksége.

Tudta?
Fejfájás bármely életkorban kialakulhat szervi ok nélkül is – ilyenkor jellemzően a hosszú ideig tartó stressz, a fáradtság váltja ki.
Tudta?
A nőknél a migrén és a tenziós fejfájás, míg a férfiaknál inkább a cluster gyakoribb.
Tudta?
Bár a fejfájósság öröklött hajlam kérdése is, helyes életmóddal sokat tehetünk azért, hogy ne jelentkezzen rendszeresen.

Orvosprofil

A témaoldalon található információk, tartalmak tájékoztató jellegűek, semmilyen esetben sem helyettesítik az orvosi konzultációt! Bármilyen konkrét panasz, kérdés esetén keresse fel kezelőorvosát!

A tartalmakat a GlaxonSmithKline-Consumer Kft. támogatta.