Infarktus megelőzés egyetlen vizsgálattal!

A szívinfarktus korai diagnosztikával megelőzhető! A CARDIO-CT – forradalmian új eljárás a koszorúér-betegségek diagnosztikájában. Amennyiben Ön 40 év feletti, a szív- és érrendszeri megbetegedés kockázatát növeli, ha dohányzik, stresszes életmódot folytat, magas a koleszterin szintje, vérnyomása, esetleg cukorbeteg. Amennyiben családjában előfordult szív-és érrendszeri megbetegedés, vagy Önnek koszorúér-betegsége van, mindenképpen olvassa végig az alábbiakat! Fényképszeletekkel az egészségért – mi is az a CARDIO-CT A Cardio-CT eljárás lényege, hogy a páciens szervezetébe egy jódtartalmú kontrasztanyagot juttatunk, melynek segítségével - egy teljesen fájdalommentes vizsgálattal – a szívről és az azt körülvevő erek állapotáról a berendezés millimétereknél vékonyabb szeletekben felvételeket készít, amit aztán egy számítógépes program fényképszerűen állít helyre, ahogy az a valóságban, a mellkason belül megtalálható. Mindezt fájdalom és beavatkozás, kórházi bennfekvés nélkül, mindössze néhány perc alatt. A kapott képek alapján az orvos a felmerülő kérdésekre választ kaphat, hiszen minden pontosan látható az eredményeken. A szívizom működése, a koszorúerek állapota, falvastagsága, lefutása. Az erek tulajdonságainál az orvos látja azt is, hogy van-e elzáródás az érben, ha van az milyen típusú, illetve milyen mértékű. Az érszűkület okozhat érelzáródást, ami könnyen szívinfarktust, vagy hirtelen szívhalálhoz vezethet. Ezen eredmények birtokában az orvos javaslatot tehet a legmegfelelőbb terápia kiválasztására. Behozhatatlan előnyök – a CARDIO-CT nem csak gyors, de sokoldalú is A CARDIO-CT vizsgálat az infarktus veszélyét hordozó plakkokat, lerakódásokat korán kimutatja segítségével a műtéten átesett pácienseknél a beültetett ér, stent működése ellenőrizhető, felismeri a kezdődő koszorúér-betegséget, ezáltal az infarktus, és a hirtelen szívhalál elkerülhető Mégis milyen előnyökkel jár a CARDIO-CT vizsgálat? - Amennyiben bebizonyosodik, hogy koszorúerei épek, mentesülhet a további felesleges vizsgálatoktól - A vizsgálat teljesen fájdalommentes és semmilyen kellemetlenséggel nem jár. - A CT berendezés zajtalan, nem okoz bezártság érzetet. - Mindössze egy vénás injekció okozta, vérvételhez hasonló tűszúrással jár. - Nem igényel kórházi benntartózkodást. - Az eredmény támpontot nyújt orvosának a megfelelő terápia megválasztásában. 3D lelet a kompaktlemezen – ez történik CARDIO-CT vizsgálat alatt Előzetes orvosi konzultációt követően, vénás kontrasztanyag beadása mellett történik meg a felvételek elkészítése a CT berendezésben. A vizsgálat – mely mindössze néhány percet vesz igénybe – előre egyeztetett időpontban történik, így nincs várakozási idő. Az elkészült képeket kardiológus és radiológus szakorvos együttesen véleményezi. A vizsgálatot követően a páciens részletes írásos leletet kap, illetve a vizsgálat képi anyagát CD-n is a rendelkezésére bocsátjuk, a kezelőorvosával történő konzultáció segítésének céljából. A vizsgálat során a CT berendezés a szívet minden irányból letapogatja és milliméternél is vékonyabb szeletekben készít keresztmetszeti képeket. Az így elkészült képsorozatból a készülék képes 3 dimenzióban, vagy akár mozgás közben 4 dimenzióban megjeleníteni a szívet és a koszorúereket. A Pozitron-Diagnosztika Központban működő Dual Source, speciálisan kardiológiai vizsgálatokra kifejlesztett berendezés a jelenleg elérhető legkorszerűbb CARDIO-CT készülék.