Arnica Montana - kutatási eredmények *

Arnica-val végzett klinikai vizsgálatok.

Totonchi, Ali M.D.; Guyuron, Bahman M.D.: A Randomized, ControlledComparisonbetweenArnica and Steroidsinthe Management of PostrhinoplastyEcchymosis and Edema; Plastic&ReconstructiveSurgery: July 2007 - Volume 120 - Issue 1 - pp 271-274.

Háttér: Az Arnica és a kortikoszteroidok egyaránt javasoltak az orrplasztikát kísérő posztoperatív ödéma és bevérzés csökkentésére. Az alábbi vizsgálat két, a fenti hatóanyagot tartalmazó termék hatékonyságát hasonlította össze, orrplasztika után.

Módszerek: Negyvennyolc, orrplasztikán átesett beteget véletlenszerűen osztottak három csoportba: „P” csoport kapott 10 mg dexametazontiv, intraoperatív, majd 6 napon keresztül, csökkenő adagban, per osmetil-prednizolont; „A” csoport kapott Arnica-t, naponta háromszor 4 napig; míg a „C” csoport nem kapott kezelést és kontrollként szolgált.

Vizsgálták: a véraláfutások mértékét, intenzitását, és az ödéma súlyosságát, mégpedig maszkoltan, háromszoros vak módon.

Eredmények: A műtétet követő 2. napon nem volt szignifikáns különbség a bevérzés kiterjedése és intenzitása között. Viszont szignifikáns különbség volt az ödéma mértékében (p <0,0001), a „C” csoport esetében nagyobb mértékű volt a duzzanat, összehasonlítva az „A” és „P” csoportokkal. A műtétet követő 8. napon, a „P” csoport mutatta a legnagyobb mértékű és intenzitású bevérzést (p <0,05) ill. (p <0,01).

Következtetések: A tanulmány azt mutatta ki, hogy az Arnica és a kortikoszteroidok egyaránt hatékonyan csökkentik az ödémát a korai posztoperatív időszakban.

Brook M. Seeley, MD; Andrew B. Denton, MD; Min S. Ahn, MD; Corey S. Maas, MD: Effect of HomeopathicArnicamontanaonBruisinginFace-lifts, Results of a Randomized, Double-blind, Placebo-ControlledClinicalTrial; ArchFacialPlastSurg. 2006;8(1):54-59.

Célkitűzések, módszerek: A vizsgálat célja egy olyan modell felállítása volt, ahol követni tudják a bőr színének változását, és ezzel a módszerrel megvizsgálni a homeopátiás Arnicamontana hatását face-liftingen átesett betegek bevérzésére. Huszonkilenc beteg kapott a beavatkozást megelőzően placebót vagy kezelést, maszkoltan. A beavatkozást követően a bőr elszíneződősét és a bevérzést vizsgálták.

Eredmények, következtetések: A bőr elszíneződésében nem volt szignifikáns különbség a két csoport között. De a bevérzés kiterjedése szignifikánsan kisebb volt az Arnica-val kezelt betegek esetében, (p <0,005), a műtétet követő 1. nap és a 7. napon (P <0,001).

Widrig R, SuterA, Saller R, Melzer J.: Choosingbetween NSAID and arnicafortopicaltreatment of handosteoarthritisin a randomised, double-blindstudy; Rheumatol Int. 2007;27:585-591.

Az osteoarthritis gyakori ízületi betegség, a fájdalomcsillapítók és a nem szteroid gyulladáscsökkentő gyógyszerek alkalmazása (NSAID-ok, mint például ibuprofen) a leggyakoribb kezelés, amelyeket helyileg és orálisan is alkalmaznak. Az Arnicamontana kivonatát is használják helyileg az osteoarthritis tüneteinek kezelésében. Az alábbi vizsgálat célja volt egy NSAID tartalmú gél és az Arnicamontana kivonatot tartalmazó gél összehasonlítása, randomizált, kettős-vak vizsgálatban.

Módszerek: A betegeket (n = 204) 20 svájci klinikán választották ki. A diagnózis interphalangealis ízületek (ujjak) tünetileg aktív osteoarthritis-e volt, amelyet radiológiailag is igazoltak. A betegek ibuprofen 5%  tartalmú gélt, vagy pedig Arnicamontana friss növényi tinktúrát tartalmazó gélt kaptak. Az Arnicamontana tartalmú gél vizsgálatának alapját az jelentette, hogy egyrészt preklinikai vizsgálatok során gyulladáscsökkentő hatást írtak le, azon kívül az Arnicamontana tartalmú gél penetrációja megfelelő és a gél hasonlít az ibuprofen tartalmú gélhez, így alkalmas a maszkolt vizsgálatra. A betegeket arra utasítottuk, hogy dörzsöljenek el egy 4 cm-es csík gélt az érintett ízületek feletti területen, 3-szor naponta, 3 héten át és ezt követően ne mossanak kezet 1 órán keresztül. A betegek meghatározott számú 500 mg paracetamol tartalmú tablettát is kaptak, számolták a fel nem használt tablettákat.

Eredmények, következtetések: Az eredmények azt mutatták, hogy az Arnicamontana tartalmú gél hatása hasonló volt, mint az ibuprofen gélé, tekintve a funkcionális kapacitást, a fájdalom intenzitását, fájdalmas ízületek számát, a reggeli merevség időtartamát és súlyosságát nézve, vagy az elfogyasztott paracetamol tabletta mennyiségét illetően. A kettős vak a kezelés során, sem a betegek, sem az orvosok nem tudtak különbséget tenni a kétféle kezelés hatása között. Mindkét kezelés jól tolerálható volt. Mellékhatásokat jelentettek hat betegnél (6,1%), az ibuprofen gél esetében és öt betegnél (4,8%), az Arnicamontana tartalmú gél esetében.

A szerzők szerint a rövid távú (három hét) kezelés során, az Arnicamontana tartalmú gél enyhíti a fájdalmát és javítja a funkcionalitását az osteoarthritises kéznek. Az ibuprofen tartalmú gélnek hatásos és jól tolerálható alternatívája lehet az Arnicamontana tartalmú gél, osteoarthritises kéz ízületek kezelésében.

Orthopaedic University HospitalFriedrichsheim, Frankfurt MedicalSchool, Johann Wolfgang Goethe-Universität, Frankfurt, Germany

Arnica-diclofenac vizsgálat:

Célkitűzések: Az  Arnica D4 kontra diclofenac a sebgyógyulásban halluxvalgus operáció után.

Módszerek:Randomizált, dupla vak, GCP standard tanulmány. 88 beteg, négy napig operáció után.

Adagolás:Arnica D4 10 golyócska, naponta 3x and diclofenac nátrium, 50 mg, naponta 3x.

Vizsgált paraméterek:Postoperativ irritáció, mozgáskészség, fájdalom, fájdalomcsillapítók mennyisége.

Eredmények: Arnica D4 és a diclofenac egyformán hatásos a postoperatív irritáció

(95% CI a 4. napon : 0.4729 rubor; 0.3674 duzzanat; 0.4106 calor) és a mozgáskészség (0.4726) terén. A mozgáskészség vizsgálatánál az Arnica jobb értékeket produkált. (p = 0.045). A fájdalmat a diclofenac csillapította hatásosabban, (95% CI 0.026). Nem volt jelentős különbség a szedett fájdalomcsillapító mennyiségénél. Az Arnica D4 toleranciája szignifikánsan jobb a diclofenac értéknél. (p = 0.049). (9) beteg (20.45%) a diclofenac csoportból, 2 (4.5%) az Arnica D4 csoportból.

Ár-érték:  AzArnica D4 60%-kal olcsóbb.

Összefoglalás: A diclofenac kezelés helyettesíthető Arnica D4 kezeléssel.

További referenciák:

Az Arnica hatásos hosszútávfutók izomfájdalmai kezelésére. (Clinical Journal of Pain 1998; Sep 14 (3): 227231 )

Maratoni futók megelőző kezelése Arnica-val csökkentette a versenyt követő izomlázat.  Oslo Marathon 1990, 1995. (enzimértékek, elektrolitok és kreatinin szint mérés)

Arnica 5c elhúzódó vénás perfúziós zavar esetén csökkentette a gyulladást és a fájdalmat és megakadályozta a hematóma kialakulását. Javult a keringés. (CahiersBiotherapie 1988; 98.77 )

* hirdetés