Minden, amit a hüvelyfolyásról tudni kell! (x)

A hüvelyfolyás (fluor genitalis) természetes jelenség, hiszen a hüvelyből élettani körülmények között is ürül váladék, amely kis mennyiségű, színtelen, áttetsző. A hüvely tehát nem száraz terület és egészséges állapotában a váladék savas kémhatású (pH 4,0-4,5), köszönhetően az egészséges hüvelyflórában megtalálható jótékony Lactobacillusoknak. A hüvelyváladék sűrűsége a menstruációs ciklus folyamán folyamatosan változik. Ha azonban azt tapasztaljuk, hogy a megszokotthoz képest a hüvelyváladék mennyisége megnő, kellemetlen szagúvá válik vagy elszíneződik, akkor feltételezhető, hogy a váladékozás kóros.

Beautiful female legs

A hüvelyfolyás okai A hüvelyfolyás háttérben általában a hüvelyben kialakuló baktérium- (pl. Gardnerella vaginalis és más baktériumok), vagy gombafertőzés (pl. Candida albicans, Trichonomas vaginalis stb.) áll. A hüvelyfertőzés kockázatát növeli a túlzott tisztálkodó szerek alkalmazása, antibiotikumos kezelés, pezsgőfürdő látogatás is. Ekkor a hüvelyben levő jótékony tejsavtermelő baktériumok száma lecsökken vagy tejsavbaktérium teljesen el is tűnik, ezáltal megszűnik a védelem, emelkedik a pH is.

A káros baktériumok elszaporodásának hátterében hormonális változások is állhatnak, mint a klimax időszaka vagy a terhesség. Bizonyos ritka esetekben, nem kórokozók idézik elő a hüvelyfolyást, mint tünetet. Erre példa az allergiás hüvelygyulladás vagy például a hormonhiányon alapuló sorvadásos hüvelygyulladás.

[box type="shadow" align="aligncenter" ]Tudta, hogy a hüvelyben élő Lactobacillusok több módon is harcolnak a kórokozók ellen, az egyik fegyverük például a savas közeg (4,5 alatti pH), ami több más tényezővel együtt védőgátat jelent fertőzést okozó kórokozók ellen? Ha ezek a jótékony baktériumok nincsenek jelen a hüvelyben, akkor másféle csírák elszaporodhatnak, folyást okozhatnak! Ismerje meg az egészséges hüvelyflórát![/box]

A hüvelyfolyás leggyakoribb fajtái

• Fehér, túrószerű, általában nem bűzös hüvelyfolyás: Az ilyen hüvelyfolyás mellett gyakori panasz a fájdalmas vizelés. A hüvely érzékeny és gyakran viszkető érzés is jelentkezik. Az ilyen hüvelyi folyás általában a Candida okozta hüvelygyulladáskor jelentkezik.
  • Fehér, szürke vagy sárgás, halszagú bűzös bő folyás: E tünet a bakteriális eredetű hüvelygyulladás esetén jelentkezik, amely gyakran viszkető, csípő, égető érzéssel is párosul.
  • Sárgás, habos hüvelyfolyás: Ez a Trichomonas okozta fertőzés leggyakoribb tünete, amely mellé párosulhat a kellemetlen - általában halszagú - folyás, valamint a hüvely érzékenysége és viszketése.
  • Zöldessárga, kellemetlen szagú hüvelyfolyás: Ez a tünetet általában méhnyakgyulladás (cervivitis) esetén tapasztalható, amelyet Chlamydia, herpesz ill. gonococcus (a kankó kórokozója) is okozhat. A szexuális együttlétek során a mélyebb behatolás fájdalmat okozhat a betegnek, és gyakran tapasztalható hüvelyi viszketés ill. – érzékenység.

Fontos! A tünetek értékelése szakorvosi feladat, ezért ha panaszt okozó hüvelyfolyást észlel vagy bizonytalan a tüneteket illetően, forduljon szakorvoshoz! Kizárólag a váladék kémhatásából, színéből, sűrűségéből,illetve mikroszkopikus és laboratóriumi vizsgálatból állítható fel a pontos diagnózis, és írható elő a megfelelő kezelés.

A hüvelyfolyás kezelése A hüvelyfolyást okozó betegségek kezelése a ma már elterjedt, hüvelyben alkalmazható gomba elleni, baktérium elleni kúpokkal, hüvelytablettákkal és hüvelygélekkel történik. Fertőzéses megbetegedések esetén a széles hatáskörű antibiotikum tabletták szedése mellett ajánlott a gombaellenes hüvelykúp illetve a hüvelyflórát helyreállító probiotikus hüvelykapszula alkalmazása, hogy a hüvelyflóra egyensúlya helyreálljon, és az így kialakuló savas közeg megakadályozza a későbbi fertőzések kialakulását.

Lcr Regenerans® a Protexin GynOphilus probiotikus hüvelykapszula hatóanyaga, ami a hüvely természetes tejsavbaktériumával készült és feladata helyreállítani a hüvelyflórát és hozzájárulni az egészséges hüvelyflóra fenntartásához. Minden kapszula egy milliárd, élő probiotikus jótékony tejsavbaktériumot (Lcr Regenerans® Lactobacillus casei rhamnosus) tartalmaz.

Hogyan kell használni a GynOphilus® kapszulát?
  • Helyi antibiotikus vagy gombaellenes kezelés után, vagy egy időben a szájon át szedhető (például antibiotikum) szerrel naponta 2 x 1 kapszula 7 napig.
  • Fenntartó kezelésként napi 1 kapszula 14 napig
Protexin Gynophilus 14x termék fotó gynophilus_kockazatosszoveg