Láz, torokgyulladás - téli betegségek homeopátiás szemmel

A téli hónapokban sokaknak gyűlik meg a baja a légutakat érintő kellemetlen tünetekkel, mint amilyen a torokgyulladás is, de ugyanígy renegetegen enek ágynak néhány napra lázas panaszokkal is. Lássuk, mit ajánl a homeopátia a panaszok kezelésére. A láz szerei: - Aconitum napellus – hirtelen kezdődő nátha, torokfájás esetén javasolt. A beteg sápadt, magas láza van, és sok folyadékot kíván inni. Hideg száraz időjárás kiváltó oka lehet ennek az állapotnak. - Atropa belladonna – az Aconitum napellust jól követő szer. Magas láz és izzadás, kipirult arc, tág pupillák, fényérzékenység, forró fej, hideg végtagok. - Ferrum phosphoricum – fokozatosan kialakuló tünetek, nem túl magas – max. 38.5 – körüli hőmérséklet, száraz köhögés, kaparó érzés a torokban, hajlamos az orrvérzésre. A torokgyulladás szerei: Kevésbé intenzív tünetek, vagy tapasztalatlanság okán jelen esetekben is használhatunk komlexeket. A Homeogene 9 tabletta, hatékonyan csökkenti a fájdalmat és a helyi gyulladást. A Homeovox tabletta inkább a rekedtséggel, köhögéssel járó állapotok gyógyulását segíti elő. Nem gennyes torokgyulladás: - Apis mellifica – halványpiros, lakkszerű torokképletek, erős fájdalom, duzzadt mandulák és nyelvcsap, a hideg enyhíti, a meleg rontja a helyi állapotot. - Atropa belladonna – skarlátvörös torok, jobbról balra terjedő gyulladás, a fájdalom nyelésre fokozódik, kipirult arc, magas láz, hidegrázás, kezdődő száraz köhögés. - Phytolacca decandra – Sötétpiros garat, a garatfalon szürkés-fehér álhártya képződés, fülbe sugárzó nyelési fájdalom, duzzadt mandulák és nyirokcsomók. A gennyes torok és mandulagyulladás is kezelhető homeopátiás segítséggel, de a szövődmények lehetősége miatt ennek a megítélése homeopátiás orvosi feladat.