GSK: Kutat, fejleszt, véd és gyógyít - világsikerrel

A GlaxoSmithKline a világ azon gyógyszergyártói közé tartozik, akik úgy tudnak sikeresek maradni, hogy eközben folyamatosan keresik a jobb, hatékonyabb és korszerűbb megoldásokat a betegségek kezelésére, gyógyítására és az egészség megőrzésére. A GlaxoSmithKline – a világ egyik vezető kutatásorientált gyógyszergyártó és egészségmegőrző vállalata – elkötelezett az ember életminőségének javítása iránt. Vezető szerepet tölt be a védőoltások, a fertőzések, a központi idegrendszeri és légúti betegségek gyógyításában. A cégcsoport hazai összárbevétele alapján Magyarország első kétszáz legnagyobb vállalata között szerepel. Főbb terápiás területek: asztma és COPD, trombózis, fertőzések (antibiotikumok légúti és egyéb fertőzések kezelésére), központi idegrendszer betegségei (epilepszia, Parkinson-kór, depresszió, migrén) és daganatos betegségek. Kiemelten fontos terület a betegségek megelőzése védőoltások révén. A GSK a többi kutatásorientált cég közül is kiemelkedik ígéretes kutatásfejlesztési programjának köszönhetően. Fontos feladatának tartja a világ elmaradottabb részeinek gyógyszerhez, védőoltáshoz jutását. Különös figyelmet fordít beruházásaira is, melynek keretében néhány éve adta át Magyarország egyik legnagyobb gyógyszeripari beruházását, a gödöllői vakcinagyárat. A 2003-ban kezdődő több mint 100 millió euró befektetéssel épült vakcinagyár egyike a vállalat stratégiailag kiemelt beruházásainak Európában. Az új termelőbázis a legkorszerűbb technológiai megoldásokat alkalmazza, vakcináit a világ minden pontjára szállítja, így a GSK Magyarország egyik legnagyobb biotechnológiai exportőrévé válik. Piaci részesedését tekintve a GlaxoSmithKline a világ második legnagyobb gyógyszergyártó vállalata, 6,3%-kal részesedik a világ gyógyszerpiacából. 2009-ben a GSK 4,1 milliárd angol fontot költött kutatás-fejlesztésre, azaz naponta 11,2 millió font került befektetésre* további fejlesztések céljából. Küldetésünk az emberi élet minőségének javítása, képessé téve az embereket arra, hogy többet tehessenek magukért, jobban érezzék magukat és hosszabb életet élhessenek: A világ 116 országában 99 000 alkalmazottunk dolgozik Évente közel négymilliárd doboz gyógyszert és gyógyászati terméket állítunk elő Kutatócsapatainkban kb. 12 800 szakember dolgozik az új gyógyszerek felfedezéséért Minden évben körülbelül 65 millió hatóanyagot próbálunk ki az új gyógyszerek kutatása során Óránként 300 000 fontot költünk új gyógyszerek fejlesztésére *Forrás: gsk.com