Egy gyógynövény, amit Hippokratész is ajánlana

Prospan® – a borostyánlevél erejével

Hippokratész, „az orvostudomány atyja” már 2400 évvel ezelőtt gyógynövényként tartotta számon a borostyánt, és nem véletlenül. Persze ő még az istenek gyógyító erejének tulajdonította hatását, mit sem tudva a borostyán hatóanyagáról – mostanra azonban azt is jól ismerjük.

A közönséges borostyán (Hedera helix) Európa nagy részén, emellett Afrikában és Ázsiában is megtalálható, örökzöld kúszócserje. Magyarországon őshonos. Szívóssága és betegségekkel szembeni jó ellenállóképessége kedvelt dísznövénnyé tette. De amellett, hogy szép, hasznos is!

Nem csak Hippokratész, mások is régesrég felfigyeltek arra, hogy segítheti a gyógyulást – köztük Dioskorides (~ i. u. 40–90) római katonaorvos, a Szent Hildegárdként is ismert Hildegard von Bingen (1098–1179) német apátnő és természetgyógyász, valamint a nagy reneszánsz polihisztor, Leonardo da Vinci (1452–1519).

Egészség, borostyánfa pohárból

A borostyánlevelet a 16. században kezdték gyógyhatású szerként alkalmazni a légutak gyulladásos megbetegedése ellen, de csak a 19. században történt meg a nagy áttörés.

Ehhez állítólag az a tény is hozzájárult, hogy egy dél-franciaországi régióban, ahol a gyermekek ritkán szenvedtek köhögéstől, a kicsik a tejet borostyánfából készült pohárból itták. Egy helyi orvos ebből arra következtetett, hogy a fában kell lennie a a köhögés ellen védelmet nyújtó anyagnak. Igaza is volt, habár mára már kiderült, hogy a gyógyító hatóanyag főként a borostyánlevelekben található.

A borostyán nálunk is régtől fogva jelentős szerepet töltött be a hagyományos népi gyógyászatban. Napjainkban leginkább a légúti megbetegedések természetes kezelésére használják.

Természetes alapanyaggal a köhögés ellen

A gyógynövényeket dédanyáink még tea, tinktúra, esetleg valamilyen kenőcs formájában használták. Napjainkra a gyógyszergyártás is felfedezte magának a gyógynövényeket. A gyógyszeripar különféle eljárásokkal kivonja (izolálja) a hatóanyagokat, és azokat tisztán vagy más hatóanyagokkal, vegyületekkel kombinálva, különböző gyógyszerformákban hozza forgalomba.

A természetes gyógymódok iránti kereslet napjainkban egyre növekszik: míg a 70-es években a lakosság 50%-a használt gyógynövényeket, napjainkban a betegek közel 75%-a vásárol gyógynövény alapanyagú gyógyszereket.

A Prospan® is gyógynövénykivonat, amit egyedülálló száraz eljárással vonnak ki a borostyán leveléből. A végeredmény egy természetes alapanyagú, biztonságos, egyedi tulajdonságokkal rendelkező készítmény:

a Prospan®,

mely szirup és csepp formájában is elérhető.

Ez a magas szintű technológia alkalmazásával előállított, megbízható és biztonságos növényi eredetű gyógyszer

• csökkenti a gyulladást,
  • köptető hatású,
  • elősegíti a letapadt nyák felszakadását és kiürülését,

hatékonyan csillapítja a köhögést.

Már 2 éves kortól adható,* és mivel cukrot nem tartalmaz, cukorbetegek is alkalmazhatják. A Prospan® borostyánlevél száraz kivonatát tartalmazó, vény nélkül kapható gyógyszer –

A KOCKÁZATOKRÓL ÉS MELLÉKHATÁSOKRÓL

OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT, VAGY KÉRDEZZE MEG