Porckorongsérv: A műtőből a gyógytornászhoz

Porckorongsérv műtét után már nagyon korán, már másnap megkezdődik a gyógytorna. Ennek az a célja, hogy minél hamarabb terheljék a gerincet, természetesen szakember segítségével. Részlet a 2010. szeptember 21-i élő videorendelésből.

Mit kell tudni egy porckorong-sérv műtétről? Mennyi ideig tart? Lábadozás, fájdalmak, utókezelés? Hát maga a porckorong- sérv műtét tehát nem hiszem, hogy arra kíváncsi a kedves kérdező, hogy maga a műtét mennyi ideig tart, mert az nem tart hosszú ideig és hát a lábadozás vonatkozásában pedig hát a porckorong-sérv műtéten átesett betegeket másnap fölkeltenek. Tehát megtörténik a műtét, másnap bizony ott van a gyógytornász, aki felállítja a beteget, tehát nagyon gyorsan és ez a lényege ennek, hogy minél hamarabb terhelni a gerincet. Nyilván itt is a fokozatosság is meghatározott, gyógytornász által irányított mozgásgyakorlatok, tehát ez nagyon gyorsan letörténik. Aggodalomra, Magyarországon a gerincsérvek operációja azok 80 %-ban nagyon jó eredményt mutatnak 80 %-ban. Nyilván vannak szövődményes esetek, vannak olyan esetek, amik nem úgy sikerülnek, de azt kell, hogy mondjuk, hogy nagyon eredményesen operálják és hát utókezeléshez tulajdonképpen maga a gyógytornából alkalmasint fizioterápiás kezelésből szokott állni, de mondom, a gyógytorna önmagában elég szokott lenni. Azoknál, akiknél komplikációk vannak, ott egyéb kezeléseket szoktunk igénybe venni. Felhívom a figyelmet, hogy porckorong-sérvnek vannak abszolút műtéti indikációi és vannak relatív műtéti indikációi. Tehát én mindenképpen azt gondolom, hogy érdemes itt a kezelőorvosra hagyatkozni, aki pontosan megmondja, hogy mikor kell ezt megoperálni, mikor feltétlenül szükséges és mikor nem szükséges a műtét.

Porckorongsérv