Ultrahangos érvizsgálat *

Sokan az időhiány miatt kellemetlen testi tüneteik ellenére sem fordulnak orvoshoz. Talán nem is gondolják, hogy fejfájás, szédülés, átmeneti látás-, vagy beszédzavar, séta közbeni lábfájdalom, esetleg fájdalmas lábdagadás hátterében érbetegség állhat. Nekik javasolt a doppler érvizsgálat, egy gyorsan elvégezhető, fájdalmatlan eljárás, mely információval szolgál a szervezet ereinek, artériáinak és vénáinak állapotáról.

Sokak által ismert tény, hogy az artériás rendszer betegsége esetén szűkület, vagy tromboembólia, a mélyvénák kóros áramlása esetén trombózis alakulhat ki, de az erek esetleges eltérése lehet felelős akár koraszülés bekövetkezéséért is. A Doppler-elven alapuló ultrahangos vizsgálatot ereink állapotának felmérése érdekében igen széles körben alkalmazzák.

A stroke megelőzésében is segíthet
A vizsgálómódszerrel kimutatható a nyaki artériák elmeszesedése, szűkülete és elzáródása is. Ezekben az esetekben előfordulhat, hogy csökken az agyi vérátáramlás, ami átmeneti oxigén- és tápanyaghiányt okoz az agyszövetben. Ilyenkor a beteg szédülést, rövid ideig tartó, múló látás-, mozgás-, vagy beszédzavar tüneteit észleli, mellyel azonnal orvoshoz kell fordulni. Ugyancsak segít az ér-ultrahang vizsgálat annak az eldöntésében, hogy kell-e műtéttel szabaddá tenni a vér útját. Egy idejében elvégzett érműtét súlyos következményektől kímélheti meg az érelmeszesedésben szenvedőt.

Kiknek ajánlott az ultrahangos érvizsgálat?
  • agyi és végtagi keringészavarban szenvedőknek
  • azoknak, akik egészségtelen életmódot folytatnak, mozgásszegényen élnek
  • dohányosoknak
  • azoknak, akik kezeletlen magasvérnyomás-betegségben, vagy magas koleszterinszinttől szenvednek
  • cukorbetegeknek
  • babát váró nőknek a terhesség harmadik harmadában, akik szeretnének megbizonyosodni arról, hogy a méhlepény és a magzat keringése rendben van

Az ér ultrahang vizsgálat lehetővé teszi az erek szűkületének felismerését és lehetőséget ad arra, hogy az idejében alkalmazott terápiával a szövetek károsodása megelőzhető legyen.

*Hirdetés