Szúrja hátba a fájdalmat!

Az akupunktúra minden formája csökkenti a hátfájdalmat.

Egy nemrég végzett kutatás szerint az akupunktúra a hagyományos kezelési módszereknél eredményesebben csökkenti a hátfájdalmat, függetlenül attól, hogy egy fogpiszkálóval, vagy valódi tűvel végzik.

Az Archives of Internal Medicine című szaklap jelentése szerint a fájdalomcsökkentő hatás egyes betegeknél akár egy évig is tarthat. "Kutatásunkból kiderült az is, hogy nem minden esetben van szükség valódi tű használatára a kívánt eredmény eléréséhez" - nyilatkozta Dr. Daniel Cherkin, a kutatás vezetője,

"Egyes akupunktúrás eljárások nem szükségképpen invazívak, azaz nem szükséges hozzájuk valódi tű. Ezek a módszerek azonban legalább olyan hatásosak lehetnek, mint a tűvel végzett kezelések" - nyilatkozta Karen Sherman, a kutatásban részt vett tudósok egyike.

A mostani kutatás során a tudósok összesen 638, krónikus hátfájással élő beteget vizsgáltak meg. A résztvevőket csoportokra osztották, a kezelési eljárások, és a végzett beavatkozások gyakorisága szerint.

A vizsgáltak nyolc hete után az akupunktúrával kezelt betegek 60 százaléka számolt be kisebb-nagyobb mértékű javulásról. A tűvel vagy fogpiszkálóval végzett kezelések hatékonysága között azonban nem mutatkozott lényegi eltérés.

Ennek oka valószínűleg az, hogy a legtöbb esetben a bőr felületes érintésének hatására is beindulnak azok az érzelmi és hormonális reakciók, amelyek a javulást eredményezik. "Vagy az is lehet, hogy a kezelés placebó hatása az, ami meghozza a kívánt eredményt" - írják a kutatók.

Függetlenül attól, hogy mi az oka az eredményességének, az akupunktúra biztonságos, fájdalommentes és viszonylag olcsó módja a hátfájás csökkentésének ott, ahol a hagyományos kezelési módszerek csődöt mondanak.