Leggyakoribb kérdések

Hogyan viselhetjük el könnyebben a náthás időszakot?

Nátha esetén fokozottan kell ügyelni a helyes orrtisztításra. Az orrlyukakat külön-külön kell kifújni, mert mindkét orrlyuk egyidejű fújása a váladékot a fülkürtön át a fülbe juttatja, ahol középfül-gyulladást okozhat. Ha sok nyálka kerül a torokba, köhögés, gégegyulladás léphet fel.A száraz levegő tovább súlyosbítja az eldugult orr állapotát, ezért a szobában érdemes a betegség alatt vizet párologtatni. Az illóolajok csökkenthetik a... Tovább »

Hogyan hatnak a homeopátiás szerek a köhögésre?

A homeopátiás gyógyszerek nagyon hatékonyak mind a száraz, mind a hurutos köhögés kezelésében. Egyszerre segítik a gyulladásos reakció gyors lezajlását, a tökéletes váladékoldást, így az esetleges szövődmények megelőzését. Sokféle homeopátiás szer létezik a különböző fajta köhögések csillapítására, a megfelelő szer kiválasztása gyakran nagy gyakorlatot igényel. A hagyományos köhögéscsillapítók rendelésénél csak a köhögés száraz vagy nedves voltát veszik figyelembe. A homeopátiás... Tovább »

Mit tegyünk torokgyulladás, mandulagyulladás esetén?

A torok és mandulagyulladás szerválasztásakor figyeljük meg, melyik oldal fájdalmas, mert ez döntő tünet lehet! Ha 48 órán belül nem javul az állapot, nem megfelelő szert választottunk. Súlyos mandulagyulladás esetén orvoshoz kell fordulni! A szereket súlyos tünetek esetén óránként is lehet szedni, a tünetek javulásáig. Ha 3-4 adag nem enyhíti a panaszokat, másik szert kell választani! Otthoni praktikák Igyunk sok... Tovább »

Hogyan erősítsük az immunrendszerünket télen?

Figyeljünk oda táplálkozásunkra, fogyasszunk sok zöldséget, gyümölcsöt a téli hónapokban is! Hideg időben se zárkózzunk mindig a négy fal közé, a friss levegő és a testmozgás is segít szervezetünk ellenálló képességének fokozásában, és a rendszeres szaunázás is jó hatással van az immunvédekezésre.A téli betegségekről bővebben a Homeopátiás szerekkel a téli betegségek ellen c. kiadványunkban olvashat. Aki hajlamos az influenzaszerű fertőzésekre,... Tovább »

Mi okozza az influenzát?

Az influenzát az influenzavírus okozza. A betegség kialakulásában nem csak a kórokozó játszik szerepet, hanem az egyéni védekezőképesség is. Ha az immunrendszer erős, akkor a szervezet ellenáll a vírusnak. Az influenzavírusnak három fő típusa van: az A-, a B- és a C- vírus. Ezek közül az A a legveszélyesebb: országos, sőt, világjárványokért is felelős lehet. A B vírus az A... Tovább »

Mit tehetünk az allergiamentes nyaralásért?

allergiamentes nyaralas_v

Túlélési tanácsok allergiásoknak Az allergiamentes nyaraláshoz, nyári napokhoz vegyük figyelembe, hogy a levegő pollentartalma reggel 10 óra előtt a legmagasabb. Ilyenkor érdemes az ablakokat zárva tartani. Szellőztessünk éjszaka, illetve használjunk pollenszűrős szúnyoghálót. Szeles, száraz, meleg időben nagyobb a levegőben keringő pollenek mennyisége. A szabadban takarjuk le a hajunkat, és viseljünk napszemüveget! A napszemüveg csökkenti a kötőhártyára jutó pollen mennyiségét.Kerüljünk minden ismert... Tovább »

Mire kell vigyázni, ha gyermekekkel utazunk?

Az egészségügyi kockázat éghajlattól és a célország kulturális, gazdasági viszonyaitól is függ. Általában a gyermekeket a hasmenés, hányás, vízzel kapcsolatos és közlekedési balesetek érintik leginkább. Bizonyos területeken a malária elleni védekezés is komoly probléma, hiszen a felnőtteknek adható szerek közül kevés alkalmas gyermekek kezelésére. Gyomorproblémák A külföldön leggyakrabban előforduló gond az ételek és a fertőzött víz által okozott hasmenés. Gyermekeknél... Tovább »

Milyen homeopátiás szereket vigyünk magukkal utazáskor?

Utazási házipatikaként az alábbi készítményeket ajánljuk figyelmébe:Aconitum 15 CH – ijedtség, láz, pánik, napszúrásAloe 15 CH – nyákos hasmenésApis 15 CH – rovarcsípés, napégés, égés, torokgyulladás, allergiás duzzanatArsenicum album 15 CH – ételmérgezés, hányásArnica 30 CH – balesetek utáni elsősegélyBelladonna 15 CH – torokgyulladás, napszúrás, lázBryonia 15 CH – utazási betegség, derékfájás, sérülésCalendula 5 CH – sebgyógyításCantharis 15 CH – égések, csípésekGlonoinum 9 CH – napszúrásHistaminum 9 CH – allergiás... Tovább »

Hogyan készülhetünk a hasmenésre, hogyan harcolhatunk ellene?

Meleg éghajlaton, főleg a trópusokon csak frissen sütött, főzött forró ételeket, és eredeti, gyári palackos italt fogyasszunk. A legveszélyesebb az újramelegített étel. A jég általában helyi csapvízből készül, ahol ez nem iható, ott ne tegyünk jeget az italunkba. Salátát és gyümölcsöt csak olyan helyen együnk, ahol megfelelően tisztítják! Sok helyen, főleg a trópusi fejlődő országokban a mai napig emberi ürülékkel... Tovább »

Hogyan kezeljük a hasmenést?

Ha a hasmenés nem szűnik meg magától, vagy véres széklet jelentkezik, orvoshoz kell fordulni. A bélműködést gátló gyógyszereket (pl. széntabletta) csak akkor alkalmazzuk, ha a körülmények, pl. egy utazás járművön, nem teszik lehetővé a rendszeres székletürítést.A betegség gyorsabban gyógyul, ha a belek kiürülnek. Az enyhe esetek a tünetek szerint gyorsan és eredményesen kezelhetők homeopátiás szerekkel. A leggyakrabban alkalmazott készítmények:Arsenicum album... Tovább »