Prosztata nap

Szeptember 15-ét az Európai Urológus Társaság "Európai Prosztata Nappá" nyilvánította annak érdekében, hogy felhívja a figyelmet a Prosztata betegségekre. Töltse le és töltse ki Betegségkalkulátor táblázatunkat, hogy megtudja, milyen mértékűek prosztata panaszai. A prosztatát érintő egészségkárosodások már népbetegségnek számítanak. A magyar populációt tekintve élete során legalább egyszer minden férfi érintetté válik a különböző típusú Prosztata megbetegedések valamelyikét illetően. A jóin­dulatú prosztata megnagyobbodás, a Prosztata gyulladásos megbetegedései és a prosztatarák kimenetele nagyban függ attól, hogy a beteg megkapja-e időben a szükséges kezelést. A prosztatarák a férfiak egyik leggyakoribb daganatos megbetegedése. Ez a betegség - a tüdőrák és a szájüregi rák után - ma Magyarországon a harmadik helyen áll a daganatos halálokok között, pedig az időben orvoshoz jutó és terápiában részesített érintettek körében rendkívül jók a túlélési esélyek. Nemzetközi Urológia Hét A Prosztata betegségek világszerte is rendkívül gyakoriak: ez a nyugati világban a második leggyakrabban halált okozó rosszindulatú daganat. Európában évente 346 000 új pácienst fedeznek fel. Jóindulatú daganat okozta urológiai panaszokkal minden második 50 év feletti férfi szembesül. A Prosztata betegségek egyik leggyakoribb tünete a potenciazavar (ED), mely világszerte jelentős probléma, járványügyi adatok alapján végzett becslések szerint 2025-re az ED-től szenvedők száma elérheti a 42,8 milliót Európában. A tapasztalatok szerint sokan szégyenlik vagy nem ismerik fel azokat az urológiai tüneteket, amelyek korai diagnosztizálása a hatékony terápia alapjául szolgálhatna. A Magyar Urológusok Társasága többek között ezért csatlakozik az urológia európai tudásközpontja, az arnhemi székhelyű Európai Urológus Társaság (EAU) rendezvényéhez: a 2009. szeptember 14-én és 15-én esedékes Urológiai Héthez, melynek keretében az egész kontinensen arra ösztönzik az 50 év feletti férfiakat, hogy forduljanak orvoshoz, ha urológiai jellegű tüneteket észlelnek. (A Magyar Urológus Társaság szorosan együttműködik még az Europa UOMO nevű európai civil mozgalommal, és más, európai szinten működő, orvosokat és betegeket tömörítő szervezetekkel.) A Nemzetközi Urológiai Hét fő témái a prosztataproblémák és a potenciazavarok, vagyis azok a jelek, melyek korai felismerésével a prosztatarák akár eredményesen gyógyíthatóvá, a jóindulatú Prosztata megnagyobbodás pedig megszüntethetővé válik.