Rejtély: mitől fájhatnak az erek a szemünkben?

Piros ér, mely fájdalmat okoz, és nem múlik el. Első hallásra egy banális dolog, de komolyabb baj is lehet belőle. Az orvosi vizsgálat nem múló fájdalmak estén kötelező! Részlet a 2010. március 18-i élő adásból.

Ingó-Bingó kérdezi még, hogy kb. fél éve a bal szemén fehér, a fehér részén ugye ez az ínhártya, folyamatosan jelen van egy jól látható piros ér és a szemgolyónál egy kis csomóban végződik, ami egy picit kiemelkedik a szemgolyóból. Nem múlik el soha sem és állandóan fáj. Volt már szemésszel, ki adott cseppet, de nem múlt el. Elment egy másik szemészhez, ő azt mondta, hogy nem kell megoperálni. Hát, elvileg elvileg ez most sajnos nehéz ennek, tehát így elmondás alapján dönteni ebben az ügyben. Általában a szemgolyó, hát itt itt nem szerepel ugyan a rajzon, de a szemgolyó fehér részén vannak vastag erek, amik láthatók és mennek egy pontig, ahol utána bebuknak igazából ott mennek be a szem belsejébe és hát ezeket ugyanígy látjuk, de mondjuk ezek nem fájnak. Tehát itt azt kéne megnézni, hogy itt konkrétan egy gyulladás van és az amiatt van ez a kis csomó, de hát ezt valószínűleg észre vették volna a kollégák. Vagy egyszerűen ott van egy ilyen egy ilyen ér, ami hát így alakult ki és mivel őt zavarja és úgy érzi, hogy tehát zavarja és úgy érzi, hogy ennek nem kéne ott lenni, ezért úgy is érezheti, hogy esetleg ha nyomkodja, fáj. Tehát lehetséges, hogy ez egy teljesen normális dolog, de sajnos ezt így így papíron keresztül, tehát szövegen keresztül nem tudom eldönteni, de én úgy gondolom,. Hogy valószínűleg ez egy normális dolog, mert hiszen a kollégák, hogyha szemorvos látta, az el tudta volna dönteni, hogy ez egy gyulladás, mert lehet ez egy pici gyulladás, ahol egy vastag ér húzódik, akkor ezt kezelni kell szemcseppel, vagy pedig ez egy normális variáció, amikor hát látszik egy vastag ér, amely ér fut a fehér részhez a szemgolyónak, vagy bebukik, s ahol bebukik, ott ugye kicsit vékonyabb is a szemgolyófal és itt egy picit úgy elődomborodik. Tehát ez egy teljesen normális dolog is lehet sajnos.
  • Keresési találatok
  • Cimke