Női egészség minden korosztálynak *

Amíg egészségesek vagyunk, legtöbben nem gondolunk rá, hogy betegek is lehetünk: azt hisszük, baj mindig csak másokat érhet. Ez azonban nem így van. Testünknek is szüksége van időnként karbantartásra és ellenőrzésre. Szűrővizsgálatokkal a nők aktívan tehetnek egészségükért.

Sajnos bármennyire is igyekszünk egészséges életet élni, tőlünk független okokból (genetika, környezeti hatások, stressz) számos betegség kialakulása fenyegethet életünk során. Ezek közül több esetben a leghatékonyabb és legol­csóbb „kezelési” mód a megelőzés: sok szenvedést, időt és pénzt takaríthatunk meg (munkából való kiesés, drága, hosszan tartó kezelések), ha mi magunk is aktívan teszünk azért, hogy az esetlegesen kialakult, de még tüneteket nem feltétlenül okozó betegségeket szűrővizsgálatokkal felderít­sük. A leggyakoribb és legsúlyosabb, nőket érintő betegsé­gek (pl. mellrák, méhnyakrák, csontritkulás, pajzsmirigy­problémák, szív- és érrendszeri elváltozások) szűrővizsgá­latokkal korai stádiumban felismerhetők, és hatékonyan ke­zelhetők!

Napjainkban már nem csak az idősebb korosztálynak aján­lott a szűrés, ugyanis egyre több betegségnél tapasztalható, hogy a fiatalabb életkor felé tolódik a megjelenése. Például a méhnyakrák szűrése már a húszas éveinktől fontos, emlőrákszűrés pedig akár 35-40 éves kortól is indo­kolt lehet. A szűrővizsgálat­ok nem csak a korai felis­merésben segítenek, másik előnyük, hogy ha nem található eltérés, az megnyugvást ad számunkra, és csökkentheti szorongásainkat, betegségek­től való félelmeinket.

* Hirdetés