Mozgásszervi betegségek vizsgálata *

A mozgásszervi betegségek hazánk egyik leggyakoribb, legnagyobb számú és legtöbb kiadást jelentő betegségcsoportja. A mozgásszervi panaszok első tünete a fájdalom, melyet az idő múlásával gyakran a következményes mozgáskorlátozottság, majd hosszabb távon ízületi, csontdeformitások kialakulása követhet.

Fáj a térde, dereka, válla?
Ne éljen együtt a fájdalommal!

Számos képalkotó diagnosztikai módszer áll rendelkezésünkre a mozgásszervi panaszok okának felderítésében. A megbetegedések jelentős része jól diagnosztizálható hagyományos röntgenfelvétellel, illetve annak speciális, terhelés alatt készült változatával. Számos esetben megfelelő képet nyújt az ízületi ultrahang vizsgálat is. Tekintve azonban, hogy a csontízületi rendszer igen összetett felépítésű, a legkomplexebb áttekintést az M14-vizsgálat adja. Vannak olyan megbetegedések, melyek kimutatása csak ezzel a képalkotó módszerrel lehetséges. Ilyen esetekben a hagyományos röntgendiagnosztika és az ultrahang sem bír kellő információértékkel. Erre példa a térdízületben - gyakran sérülés következményeként - kialakuló szalagszakadás, vagy ízületi porcsérülés, illetve a porcleválás. Ugyancsak gyakori, sokszor munkaképtelenséget okozó betegség a derékfájdalom, ami legtöbbször gerinceredetű probléma következménye. A gerincről a legpontosabb képet szintén az MR adja. A panaszokat leggyakrabban a porckorongok sérvesedése vagy előboltosulása okozza, mely MR-rel jól kimutatható. A diagnózis birtokában, a megfelelő terápia mellett a munkaképesség az esetek nagy többségében visszaállítható.

Ne várja meg, míg a fájdalom mindennapi tevékenységében is korlátozza!

Szűrő jellegű képalkotó diagnosztikai vizsgálatok térítéses ellátásban, rövid várakozási idővel igénybe vehetők a Euromedic Diagnosztikai központokban. Képalkotó diagnosztikai szűrővizsgálatok igénybevétele előtt kérjük, konzultáljon kezelőorvosával, háziorvosával vagy a Euromedic Diagnosztikai Központ radiológus orvosával.

* Hirdetés