Mozgásszervi betegségek diagnosztizálása *

A mozgásszervi betegségek hazánk egyik leggyakoribb, legnagyobb számú és legtöbb kiadást jelentő betegségcsoportja. Európában 5 fő közül 2 embert korlátoz mindennapi tevékenységében mozgásszervi fájdalom, a családorvoshoz forduló betegek 20-30%-a pedig mozgásszervi panasz miatt keresi fel háziorvosát. A betegségről és diagnosztizálásáról Jakupcsek Gabriella beszélgetett Becsyné Dr. Gion Katalinnal, a Euromedic Diagnosztika szakorvosával.

Ne éljen együtt a fájdalommal!

Milyen tünetei és milyen következményei vannak a mozgásszervi megbetegedéseknek?

A mozgásszervi panaszok első tünete a fájdalom. A sportolás, egy táska megemelése, vagy már csak egy egyszerű séta is fajdalomat okozhat. Ezt az idő múlásával gyakran a következményes mozgáskorlátozottság követheti, mely hosszabb távon ízületi, csontdeformitások kialakulásához is vezethet.

Milyen eredetű megbetegedések ezek?

A csontízületi rendszert érintő leggyakoribb betegségcsoport a degeneratív (kopásos) megbetegedések csoportja. Emellett az előfordulási gyakoriság sorrendjében a különböző gyulladásos eredetű megbetegedések következnek, de előfordulnak a mozgásszervi rendszerben jó- és rosszindulatú daganatok, illetve igen nagy számban érintik a csontízületi rendszert a sérülések okozta elváltozások is.

Hogyan diagnosztizálható a betegség?

A mozgásszervi megbetegedések jelentős része jól diagnosztizálható hagyományos röntgenfelvétellel, illetve annak speciális, terhelés alatt készült változatával. Számos esetben megfelelő képet nyújt az ízületi ultrahang vizsgálat. Tekintve azonban, hogy a csontízületi rendszer igen komplex felépítésű, a legkomplexebb áttekintést az MR-vizsgálat adja.

Mozgásszervi panaszok jelentkezésekor érdemes minél hamarabb szakorvoshoz fordulni, mert a betegség legtöbbször korai felismerés esetén jól kezelhető, karbantartható. A beteg életminősége igen pozitív irányba befolyásolható, míg a nem felismert, nem kezelt esetek a súlyos, legtöbbször mozgáskorlátozottsággal járó állapothoz vezetnek.

Ne várja meg, míg a fájdalom mindennapi tevékenységében is korlátozza!

Szűrő jellegű képalkotó diagnosztikai vizsgálatok térítéses ellátásban, rövid várakozási idővel igénybe vehetők a Euromedic Diagnosztikai központokban, telefonos bejelentkezés alapján. Képalkotó diagnosztikai szűrővizsgálatok igénybevétele előtt kérjük, konzultáljon kezelőorvosával, háziorvosával vagy a Euromedic Diagnosztikai Központ radiológus orvosával.

* Hirdetés