Hólyaghurut, felfázás homeopátiás gyógyítása

Női problémának nevezik általában a visszatérő felfázást, hólyaghurutot. Oka egyszerű, a nők húgycsöve rövidebb, mint a férfiaké, így a kórokozók könnyebben utat találnak a hólyag és a vese felé. A felfázás a tünetek szerint jól kezelhető homeopátiával. Az alábbiakban a leggyakrabban alkalmazott homeopátiás szereket, és a rájuk jellemző tünetegyüttest soroltuk fel: Dulcamara A panaszok nedves időben, vagy hideg hatására kezdődnek, pl., ha a beteg hideg kövön állt mezítláb. Gyakori, fájdalmatlan, eredmény nélküli vizelési inger jellemzi. Cantharis A vizelés metsző, égető fájdalommal jár. Egyszerre csak kis mennyiségű vizelet ürül, állandó a vizelési kényszer. A tünetek melegtől javulnak, mozgástól rosszabbodnak. Derékfájás is kísérheti. Adagolás: 15CH félóránként, a tünetek enyhüléséig, max. 10 adag. Nux Vomica A beteg fázós, a vizelési kényszer ellenére csak kis mennyiség ürül. Jellemző tünet a nagyfokú ingerlékenység, és a vágy az egyedüllétre. A hólyagra gyakorolt nyomás javítja a tüneteket. Adagolás: 9CH félóránként, max. 10 adag, a tünetek enyhüléséig. Staphysagria Állandó vizeletcsepegés érzet. Kismedencei műtétet, katéterezést követő gyulladás, illetve ha a gyulladás szexuális kapcsolat után jelentkezik, A lelkiállapotot erős megbántottság jellemzi. Sok alvás és a meleg enyhít a tüneteken. Adagolás: 30CH félóránként, max. 10 adag. Lilium Vizelés közben és után szúró, égető fájdalom. Irritáció, viszketés a nemi szervek tájékán. A tünetek javulnak hűvös, friss levegőn, rosszabbodnak rázkódástól, utazástól. Adagolás: 15 CH félóránként, a tünetek enyhüléséig, max. 10 adag.