A máj zsíros degenerációja a zsírmáj, aminek hátterében valószínűleg túlsúly, magas koleszterin és gyakori alkoholfogyasztás áll. Dr. Héczey András háziorvos szerint, amennyiben ilyen problémája van, elsősorban életmódváltásra van szükség. Részlet a 2010. november 25-i élő videorendelésből.

Állítólag zsírmájam van. Mit jelent ez pontosan, mire kell figyelnem? Kell-e gyógyszert szednem? A kérdésem az lenne, hogy ez miből derült ki? Amennyiben egy ultrahang vizsgálat során lehet látni egy ilyen fokozott reflektivitást a máj területén, ezt szokták leírni és ez valóban Uta Uto Focasparingnak hívják egyébként, de ez most nem érdekes. Ez valóban utal a máj esetleges zsíros elfajulására. Ha és amennyiben ehhez még májfunkciós érték eltérések is vannak és ezek közül a Gamma GT, ezt GGT-vel rövidítik a laboratóriumi leleteken, emelkedése a legérzékenyebb. Ő lesz az, amelyik először jelezni fog. Abban az esetben majdnem biztos, hogy erről van szó, pláne, ha az illető túlsúlyos, netán egy kicsit több alkoholt is fogyaszt a kelleténél. Továbbá, hogyha a koleszterinje is emelkedett. Mindezen okokból kifolyólag valóban a májnak egy zsíros degenerációja alakul ki. Amennyiben ez így van, akkor ezt komolyan kell venni több okból. Először is azért, mert hogyha megfelelő módon elkezdjük kezelni az emelkedett koleszterin szintet, csökkentjük az alkoholbevitelt, fokozzuk a testmozgást. Jelentős mértékben lassan, de fokozatosan csökkentjük a testsúlyt is, abban az esetben ez a zsírmáj minden további nélkül visszafordítható egy bizonyos határig. Abban a pillanatban, amikor ez a zsírmáj elkezd átalakulni kötőszövetesen magyarul elmegy egyfajta májzsugor irányába, ha úgy tetszik, de ezt most ne tessék kétségbe esetten most elkezdeni ezen filózni, akkor a dolog már nem megfordítható. Tehát mindazon esetekben, amikor azok, amiket az előbb fölsoroltam, azok jelen vannak az Ön életében, akkor tessék megpróbálni alapvetően életmódot változtatni. A gyógyszerszedés erre az elváltozásra csak akkor indokolt, hogyha már minden mást megcsinált és még mindig mondjuk emelkedett a koleszterinje és satöbbi és satöbbi, akkor igen. Akkor gyógyszert kell szedni, de ennek az eldöntése, ez orvos feladata és nem a betegé önállóan.Szakértőnk: Dr. Héczey András, háziorvos

Scroll To Top