Hangszálgyulladás, rekedtség, homeopátia

A hangszálgyulladást leggyakrabban a gége gyulladása, fertőzése okozza. Tanároknál, előadóknál, énekeseknél azonban gyakori a hangszálak túlerőltetése, idegi kifáradás, kimerültség miatt fellépő rekedtség, mely fő tünete a hangszálak gyulladásának.

Ritkán hangszál polip, vagy tumor is oka lehet a rekedtségnek, ezért tartósabb ideig fennálló hangszín változásnál fontos az orvosi kivizsgálás.

A rekedtség, mely a hangszín megváltozásával jár, mélyebb, halkabb és reszelősebbé válik a hang, afóniáigis fokozódhat, amikor már nincs hangja a betegnek, csak suttogni tud.

Kezelésénél jól használható a Homeovox tabletta, mely összetételénél fogva mind a gyulladásos eredetű, mind a túlerőltetésből eredő hangszálgyulladást gyógyítja.

Gyulladásos eredetű hangszál gyulladás esetén alkalmazható homeopátiás szerek:

Arum triphyllum 5 CH napi 2x5 szem (9 CH is lehet, ha az elérhető)

A hangszín elcsuklik, gyakran fátyolos, rekedt. Garat-, légcső gyulladással társulhat.

Rhus toxicodendron 15 CH napi 2x5 szem ( 9 CH is lehet, ha az elérhető)

A rekedtség a beszéd elején erős, majd a hangszálak bemozgatására, a beszéd folytatására avul. Nedves időben történő megfázás, torokgyulladás kiválthatja.

Causticum 15 CH napi 2x5 szem ( 9 CH is lehet, ha az elérhető)

Vírusos megfázás miatt fellépő gége-, és hangszálgyulladás, mely a hangszalagok bénulásával is járhat. Beszéd, megerőltetés súlyosbítja az állapotot. Legkifejezettebben reggel fáj a gége. Pár korty hideg víz enyhíti a fájdalmat. Délutánra javulnak a tünetek.

Phosphorus 9 CH,C napi 2x5 szem

A rekedtség estére fokozódik, és az éjszaka első felében rosszabbodik, A torok nagyon fáj, a beteg nem tud beszélni. Hideg vizet kíván inni a beteg a torokfájdalom ellenére. A nyaka köré sálat szeret tenni, kívülről jól esik a meleg.

Túlerőltetés okozta rekedtség

Arnica montana 15 CH napi 2-3x5 szem (9 CH is lehet, ha az elérhető)

Előadók, énekesek, tanárok, színészek esetében a hangos, sok beszéd kapcsán a hangszalagok túlzott kifáradása, és mikrobevérzése miatt fellépő rekedtség, ami akár suttogásig fokozódhat.

Megelőzésre is használható, fellépés, előadás előtt kell bevenni a szert.

Argentum nitricum 15 CH napi 12x5 szem (9 CH is lehet, ha az elérhető)

Énekesek, előadók torokgyulladásánál. A rekedtség, afónia mellett fájdalom, sebes érzése van a betegnek a gégéjében. A rekedtség fokozódik köhögésre, beszédre. Köhögéskor sűrű, viszkózus nyák távozik.

Homeopátiás szerek stressz, kimerültség, idegi kifáradás esetén

Phosphoricum acidum (foszforsav)15 CH napi 1-2x5 szem (9 CH is lehet, ha az elérhető)

Túlterhelés, vagy érzelmi feszültség miatt legyengült egyéneknél, a fellépő rekedtséget és a kimerültséget is csökkenti.

Kalium phosphoricum (kálium foszfát) 15 CH napi 1-2x5 szem (9 CH is lehet, ha az elérhető)

Túlterhelést követően fellépő kimerültség, mely ingerlékenységgel és rekedtséggel társul, csökkenti az idegi tüneteket és javítja a hangszínt is.

Ignatia amara (szentignácbab) 15 CH napi 2x5 szem (9 CH is lehet, ha az elérhető)

Erősebb érzelmi történés kiválthat ingerlékenységet, erős, gyakori sóhajtozást, ásítozást álmosság nélkül, a torokban gombóc érzést, rekedtséget. Paradox módon a tünetek figyelemelterelésre elmúlnak, megszűnnek.

Dr. Zarándi Ildikó

Belgyógyász, homeopátiás orvos

Egyszerű, rövid ajánlás a rekedtség kezelésére itt!