Ha már régóta fáj, itt az ideje a szakításnak!

A krónikus fájdalom ördögi körének megszakítása talán reménytelennek tűnhet, de egyáltalán nem lehetetlen. A fájdalom az élet minden területére kihat. Gátolja az alvást, rontja a közérzetet, csökkenti a munkakedvet, és káros hatással van az erőnlétre. A fáradtságérzés, a kedvetlenség és a mozgásszegény életmód tovább fokozzák a fájdalmat, és még nehezebbé teszik annak elviselését. Ezáltal pedig kezdetét veszi a fájdalom ördögi köre. * A fájdalom és a szorongás megakadályozza az éjszaka átalvását. A kialvatlanság fokozza a fájdalmat és a kimerültséget. * A krónikus fájdalom depressziót, ingerültséget és szorongást vált ki. Mindez tovább nehezíti a fájdalom csökkentését és elviselését. * A fájdalom és a kimerültség miatt egyre nehezebb aktív életet élni. A mozgásszegény életmód tovább fokozza a fájdalmat. * A fájdalommal való állandó küzdelem energiaigényes. A szervezet energiaszintjének csökkenése megnehezíti az aktív életmód folytatását és az erőnlét megtartását Az ördögi kör a kezelőorvos segítségével megszakítható. A kezelőorvos a panaszok ismeretében tervezi meg a legcélravezetőbb programot a fájdalomkörből való kitörésre és a hatékony fájdalomcsillapításra. Kivizsgálás Az orvos elsőként a fájdalom lehetséges okait fogja felkutatni. Ezeket célzottan kezelni kell. Ezt követően fogja felmérni a fájdalom súlyosságát. Az orvos a betegtől azt kéri, hogy világosan és pontosan jellemezze a fájdalmát. A fájdalom jellemzésében, a fájdalmat kiváltó okok és körülmények azonosításában nagy segítséget jelenthet a fájdalomnapló vezetése. A kezelés Elsőként a fájdalom ördögi körének megszakítása a cél. Az eredményes kezelés feltétele a beteg aktív részvétele. A terápia elemei változhatnak az egészségi állapottól és az életkörülményektől függően. Az öngyógyszerelés veszélyes is lehet, ezért a gyógyszereket mindig az orvos utasításainak megfelelően kell alkalmazni.