Figyelmeztető jelek, hogy egyszer nálad is beüthet a potenciazavar

Minden férfi fejében végigfut egyszer a kínzó kérdés: Hajlamos lehetek vajon én is merevedési zavar kialakulására? Számos fizikális és érzelmi kockázati tényezõ okozhat átmeneti vagy tartós merevedési zavart, ám a rizikófaktorok többsége helyes életvitellel kiküszöbölhetõ. Az alábbi kockázati tényezõk esetén alakulhat ki merevedési zavar. Fizikális betegségek, rendellenességek A tüdők, a máj, a vesék, a szív, az idegek, az erek krónikus (idült) megbetegedése impotenciához vezethet, csakúgy, mint az endokrin (hormonális) rendszer betegségei, különösen a cukorbetegség. Az érelmeszesedés szintén megakadályozhatja, hogy megfelelõ mennyiségû vér jusson a péniszbe. Bizonyos férfiak esetén a merevedési zavar hátterében az alacsony férfihormon (tesztoszteron) szint áll. •Műtét vagy trauma Az erekciót szabályozó idegek károsodása szintén merevedési zavarhoz vezethet. Ennek hátterében a medence, vagy a gerincvelõ károsodása állhat. A hólyag, a vastagbél, vagy a prosztata daganata miatti műtét szintén vezethet merevedési zavarhoz (különösen, ha a műtét kiterjedt). Hosszú ideig tartó biciklizés szintén okozhat átmeneti problémát. •Gyógyszerek Számos gyógyszer (antidepresszánsok, antihisztaminok, vérnyomáscsökkentõk, fájdalomcsillapítók, és egyes, prosztatarák kezelésére alkalmas gyógyszerek) eredményezhetnek erectilis diszfunkciót. A nyugtatók és a különbözõ altatók szintén problémát jelenthetnek. •Tudatmódosító szerek A krónikus alkoholfogyasztás, marihuána vagy egyéb kábítószer használata gyakran okoz merevedési zavart vagy csökkent szexuális vágyat. A túlzott dohányzás szintén károsíthatja a péniszben futó artériákat. •Stressz, szorongás vagy depresszió Különbözõ pszichés betegségek szintén hozzájárulhatnak a merevedési zavar kialakulásához. A legfontosabb kérdés persze az marad: Mikor forduljunk orvoshoz? Ha érdekli a válasz, akkor kattintson ide a cikk folytatásához. Szerzõ: WEBBeteg