Ebola: nálunk mekkora a veszélye egy járvány kitörésének?

A hazai és a nemzetközi hatóságok, valamint a témával foglalkozó civil szakértők és orvosok is egyetértenek abban, hogy Magyarország ebolajárvány szempontjából a nagyon alacsony kockázatú országok közé tartozik.   Az utóbbi hetekben egyre kevesebb tudósítást, hírt, statisztikai adatot hallunk-látunk az eboláról. Az ebolaveszély ugyan nem „lejárt lemez”, azonban a vélemények megegyeznek abban, amit az Országos Tisztifőorvosi Hivatal illetékese is megerősített, hogy a betegség hazai megjelenésének kockázata nagyon csekély, és a magyar hatóságok felkészültek arra az eshetőségre, ha egy Magyarországra tartó ember korábban elkapta a fertőzést, és betegen érkezik ide. A betegek kezelésére a budapesti Szent László Kórházban megfelelően előkészített, hermetikusan lezárható kórterem áll rendelkezésre, s a Kormány egészségügyért felelős államtitkárának közlése szerint a Nemzeti Biztonsági Laboratórium révén mind a diagnosztika, mind pedig az egyéb kapacitások adva vannak egy esetleges vírusfertőzés kimutatására és kezelésére.
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) európai regionális igazgatója az augusztusban nemzetközi aggodalomra okot adó egészségügyi veszélyhelyzetté nyilvánított ebolajárványról november elején már azt nyilatkozta, hogy egész Európában nagyon alacsony a kitörés kockázata, s kontinensünkön a tényleges veszélynél a kockázatérzet jóval nagyobb. A fejlett európai egészségügyi rendszer – a kiterjedt ellátási hálózat és a hatékony közegészségügyi szolgálat – kellő garanciát jelent a Nyugat-Afrikában kitört járvány európai megjelenése ellen.

forrás: MTI