Porckopás - így alakul ki a fájdalmas panasz

A kor előrehaladtával a kötőszövetek veszítenek rugalmasságukból, és porc felszínek is elvesztik fényes, sima felszínüket. A változókorral, főleg a nőknél ezt erősítheti a lúdtalp dekompenzációja, ami folyamatos fájdalommal jár. Részlet 2010. február 26-i élő adásból.

Tisztelt Doktor Úr! Négy éve porcleválással megműtötték a bal térdemet, majd saját költségemen öt porcképző injekciót is fölvettem. Körülbelül fél éve sokszor fáj a térdem a műtét helyénél. Gyakran nagyot pattan, vagy egyszerűen csak beleszúr. 48 éves vagyok, elkezdődött a változókori nyavalyám és mindezek hozzájárulhatnak az időszakos térdpanaszaimhoz, vagy egyáltalán fordulhatok-e vele orvoshoz? Amikor a változókor beköszönt, akkor hormonális változásokról beszélünk. Ezt fontos tudnunk, mert a hormonális változásokkal főleg a kötőszövetek gyengülnek. Sokkal puhábbak, lazábbak lesznek a kötőszövetek. Nőknél ilyenkor nagyon gyakori, hogy a lúdtalp, ami addig jó kompenzált volt, dekompenzálódik. Sokkal nagyobb lesz a lúdtalp, sokkal fájdalmasabb lesz a talp. A talpi részen van egy ilyen kis pont, amit már ha megnyomnak főleg a hölgyek, akkor ez nagyon fáj nekik. Ez összeköthető valamilyen szinten a változó kor hormonális változásaival. Természetesen összeköthető valamilyen szinten ezzel a térdpanasszal is. Tudni kell valószínűleg ebben az életkorban, bár még azért nagyon fiatal a hölgy, hogy a porckopás, tehát hogyha neki megcsinálták ezt a porcműtétet porcleválás miatt, akkor és azért kapta a porcképző injekciókat is, merthogy a porca az ízületi felszínek, amik nagyon erősen nyomják egymást, az elkezdett kopni. Ez azt jelenti, hogy nem egy ilyen üveges, gyönyörű, fényes színű, kemény porcszövete van, hanem egy felrostozódott. Úgy kell elképzelni ezt, mint hogy a hajunk ahogy kiáll a fejünkből, hogy ilyen kis szállak vannak a porcszövetből kijőve. Elveszti a fényességét a porc. Matt lesz és ez nagyon könnyen sérül már ez a porc. Ezért ez fontos, hogy ezt megelőzzük, de sajnos azzal, hogy megcsinálták neki ezt a műtétet ? valószínűleg sportsérülése volt és ezért muszáj volt ? de ezért még jobban kopik a porc és úgy gondolom, hogy ? bár a porcképző injekciókat is megkapta ? ez inkább kopásos tünet, amiket itt elmond. Tehát én úgy gondolom, hogy érdemes lenne elmenni orvoshoz, sőt el is kell menni, mert ilyenkor egy röntgen-kontroll fontos lehet. Látni lehet, hogy mennyire szűkültek be az ízületi rések, mennyire előrehaladott ez a kopás és érdemes-e vele már foglalkozni. Bár mondom még egyszer nagyon fiatal a hölgy, vagy esetleg még egy ilyen artoszkópos feltisztítást megejteni, tehát az ízületet átmosni és ezen keresztül lesimítani ezeket a hajszerűen ágaskodó képleteket, mert ha ezt lesimítjuk, csökken a fájdalom. Tehát mindenképen úgy gondolom, hogy forduljon orvoshoz, legalább egy röntgen kell és utána el lehet dönteni, hogy mi a lehetőség még.
  • Keresési találatok
  • Cimke