Címke: szívelégtelenség

???????????????????????????

Stroke, és a kezeletlen pitvarfibrilláció más következményei

Ha a pitvar a pitvarfibrilláció következtében kitágul, akkor vérpangás, illetve rög alakulhat ki benne, ami növeli a stroke esélyét. A stroke vagy gutaütés érzészavarral, beszédzavarral és féloldali testbénulással járhat; fellépésekor azonnali orvosi beavatkozást igényel. Ennek komoly jelentősége van, hiszen az agyba jutott rög három órán belül még kioldható. Ugyancsak káros szövődménye lehet a kezeletlen pitvarfibrillációnak a szívelégtelenség. Szakértőnk: Dr. Masszi... Tovább »

sziv

Szívelégtelenség: van-e esély a gyógyulásra?

A szívelégtelenség az esetek döntő többségében nem gyógyítható. Ha szívizomgyulladás által alakult ki, akkor van remény a teljes gyógyulásra. De a többi beteget is jól lehet kezelni és már számos kezelési mód áll rendelkezésre. Még súlyosabb esetekben is elérhető egy szinte tünetmentes állapot, ami hosszú éveken át is fenntartható. A komplex kezelés alapja a gyógyszeres kezelés. Amennyiben ez kevésnek bizonyulna,... Tovább »

pulse

Miért kell a pulzusszámot csökkententeni szívelégtelenség esetén?

A pulzusszám csökkentésében a gyógyszeres, az eszközös kezelési módszerek és az életmódbeli tényezők is komoly szerepet játszanak. A szívelégtelenségben szenvedő betegnek mindig magas a pulzusszáma. Ahhoz, hogy ez az érték csökkenjen, szükséges a napi fizikai tréning is. Sokáig élt az a tévhit, hogy az ilyen betegeknek mindig pihenniük kell, nem terhelhetik magukat. Ma már tudjuk: ez nem igaz. A rendszeres... Tovább »