A legrettegettebb fájdalom - a daganatos fájdalom

Talán nem túlzás azt állítani, hogy az emberek nagy része azt a fájdalmat szeretné leginkább elkerülni, amit a daganatos megbetegedések okoznak. A daganatos betegség egyik nyomasztó tünete és kísérő jelensége a fájdalom. A daganatos fájdalom jelentkezésének okozója lehet: * a daganat nyom egy szervet, egy ideget vagy egy csontot, * a daganatos betegség kezelése, akár a sebészeti beavatkozás, akár a sugárterápia, akár a kemoterápia, * hosszan tartó változatlan testhelyzet okozta merevség, * nem a daganatos betegséggel összefüggő állapotok. A daganatos betegségekkel kapcsolatos kezeletlen fájdalom szenvedést, szorongást, depressziót, és a szokásos tevékenységek végrehajtásának képtelenségét okozza. Hála az orvostudománynak ma már a daganatos fájdalom 80%-a egyszerűen megszüntethető. Az esetek 20%-ában szükséges a különböző terápiás lehetőségek kombinálása, illetve a terápiás lehetőségek közötti hosszasabb mérlegelés. A daganatos fájdalom az esetek túlnyomó többségében sikeresen kezelhető. A nem tumoros eredetű fájdalom A daganatos betegségek mellett számos más krónikus betegség is okozhat idült fájdalmat, s így jelentős életminőség romlást: * csont- és izületi gyulladás, * reumás izületi megbetegedés, * gerincfájdalom, * perifériás (végtagokat érintő) keringési zavarok, * cukorbetegség okozta kézujj és lábujj bizsergő-égő fájdalma, * műtét utáni állapotok. A fájdalomról és a fájdalom csillapításáról sok mindent meg lehet tanulni, de az orvos számára a fájdalom csak akkor felfogható realitás, ha a beteg beszámol róla, s részletesen elmondja a tapasztalatait és érzéseit. Tehát feltétlenül számoljon be orvosának arról, ha fájdalmat érez!