A herpesz napjai meg vannak számlálva

Egy AIDS ellenes gyógyszer hatóanyaga, úgy túnik, remek fegyver lesz a mindmáig nehezen kezelhetető herpesz vírussal szemben. A Barcelonai Biomedicina Kutatóintézet tudósai a herpesz vírus egyik fajtájával szemben eredményesnek találták az egyik újabb AIDS elleni gyógyszer hatóanyagát. A 2007-ben engedélyezett készítmény, a raltegravir sikeresen meggátolja az érintett herpesz vírus szaporodásában alapvető szerepet játszó egyik fehérje működését. A felfedezés örömhír a kiújuló herpeszes panaszokkal küzdőknek, hiszen a herpesszel szemben mindeddig csak korlátozott hatékonyságú megoldások léteztek, ahogy erről Dr. Tisza Tímea bőr- és nemigyógyász a Videoklinika.hu egyik élő videorendelésén is beszámolt:
A herpesz egyik legellenszenvesebb tulajdonsága, hogy ha már elmúlt, akkor sem nyugodhatunk meg, hiszen később, egészen váratlanul, minden előjel nélkül bármikor kiújulhat. Ilyenkor pedig nem marad más hátra, mint újra a ma elérhető tüneti kezelésre támaszkodni és türelmesnek lenni. Erről Dr. Szlávik János infektológus beszélt a Videoklinika élő adásában:
A tudósok úgy vélik, hogy a most nyilvánosságra hozott eredményük az első kritikus lépés, amely a teljes herpesz víruscsaláddal szemben hatásos készítmények kifejlesztéséhez vezet majd. Miquel Coll, a tudományos munkát vezető szakember szerint a felfedezés három szempontból is remek hír közegészségügyi tekintetben. Egyrészt, az emberek nem rendelkeznek azzal a fehérjével, amelyre a gyógyszer hatást gyakorol - így a gyógyszerek esetében várható mellékhatásokkal sem kell számolni. Másrészt, a fehérjegátló nem mérgező, azaz biztonsággal használható terápiás koncentrációban is, hiszen az erre irányuló vizsgálatokat - lévén, gyógyszerben már engedélyezett hatóanyagról van szó - már elvégezték. Harmadrészt pedig, a gátolt fehérjéről már ismert a herpesz vírusok vizsgálatai alapján, hogy a víruscsalád minden tagjában megtalálható, azaz, nagyon jó az esély arra, hogy megfelelő célpontja lehet egy majdani, minden herpeszes fertőzéssel szembeni gyógyszer hatóanyagának. (forrás: IRB BARCELONA)