A fájdalom két csoportja - Hasznos és értelmetlen

A fájdalom lehet bizonyos fokig hasznos velejárója az életnek, de könnyen meg is keserítheti az életünket, hiszen korlátozhat az eddig megszokott dolgainkban. Most megtudjuk, hogyan lehet megkülönböztetni egymástól a kettőt.

A fájdalom alapvetően akkor jelentkezik, ha megsérülünk, vagy valamilyen betegség folytán károsodik egy adott szervünk. Ez úgynevezett értelmes fájdalom, hiszen segítségével könnyebben feltárható egy adott probléma, például egy gyulladás. Tehát ez testi tünetekhez kötődő fájdalom.

Van azonban értelmetlen fájdalom is, ez orvosi szóval a neuropátiás fájdalom, vagyis az idegrendszer kóros elváltozása vagy sérülése következtében, az ingerületek kóros feldolgozása miatt kialakuló fájdalom. Az ilyen fájdalom azért  értelmetlen , mert hiába vetül ki a test valamely pontjára, nem ott kell a kezelést elvégezni ahhoz, hogy megszűnjön a szenvedés.

Jellemzői többek között az égő, hasogató, vagy áramütéshez hasonlító kín.

A különböző nem szteroid tartalmú fájdalomcsillapítók hatástalanok, azaz szokványos fájdalomcsillapítókkal nem kezelhető a neuropátiás fájdalom. Ilyenkor más típusú kezelések közül kell  választani, hiszen azok úgy működnek, hogy blokkolják a kóros ingerületet.

Érdemes tehát tisztában lenni, hogy milyen típusú fájdalomban szenvedünk, hiszen ennek megfelelően eltérő a fájdalom csillapítás eszköztára. Ha megfogadjuk a tanácsot, jobbak lehetnek az életkörülményei többek között az onkológiai- vagy herpesz fertőzésen átesett betegnek.