3 hasznos tipp derékfájás ellen

A derékfájás mindenkit érintő probléma, de több módszer is létezik a kezelésére.

A derékfájás mindenkit érint, vagy akit még nem gyötört, azt is biztosan eléri majd. Egy olyan megbetegedés, melyen mindenkinek át kell esnie, kisebb-nagyobb időszakokra. 100%-osan hatékony megelőzése nincs, de rendszeres edzéssel és odafigyeléssel csökkentheti a betegség jelentkezését. Sokaknál jelentkezik ez a probléma, van akinél gyakrabban, alakinél ritkábban. Egy mozdulattól, vagy tisztázatlan okból megfájdul a dereka. Nem feltétlenül a legjobb megoldás, ha ilyen esetben tornáztatjuk vagy megpróbáljuk kimozgatni. Inkább próbáljunk meg nyugalomba helyezkedni, lefeküdni egy olyan pozícióba, ahol a legkevésbé érezzük a fájdalmat. Gyulladáscsökkentőt vagy fájdalomcsillapítót is szedhetünk rá. A legtöbb ilyen izomgörcs előbb-utóbb elmúlik. De ha mégsem történik meg a javulás, akkor amilyen gyorsan csak lehet, orvoshoz kell fordulni. Ha valakinek fájt a dereka, oda kell figyelnie, minden egyes mozdulatra, főleg az olyanokra, amelyek a terheléssel járnak. Az edzés pedig ne a konditermek nagy súlyainak emelgetésével történjen, inkább hivatásos gyógytornász által betanított mozdulatokkal. Amennyiben nagy súlyt kell emelni, akkor azt minden esetben egyenes háttal végezzük, ne pedig hajolva vagy guggolással. Előbb a testi fájdalomról volt szó, de a következő videóból az is kiderül, hogy a derékfájás, idegi fájdalomként is jelentkezhet. Az utóbbi években kiderült, hogy az emberek felének ez a tünet porckorong sérülése miatt alakul ki, csak nem tud róla. Nem ritka, hogy a fájdalom viszont idegi eredetű, ami pedig téves információt küld az agy számára. A két típusú fájdalom pedig egészen másképpen kezelendő, például nem hatékony az idegi fájdalomra az általános fájdalomcsillapító. Bármilyen derékfájás is jelentkezik, egy biztos, hogy mindegyikre van olyan módszer, amellyel enyhíthető a kín.
  • Keresési találatok
  • Cimke